free templates joomla

Techniki relaksacyjne

Techniki relaksacyjne

Prowadzenie: Zbigniew K. Marzec

ROK 2018 / 2019

TEMATY:

-  Wstępne Relaksacje ogólne.

- Cyklicznie powtarzane Relaksacje prowadzące do wyciszenia i uspokojenia psychiki i systemu nerwowego.

- Zarys filozoficzny z uświadomieniem potrzeby Relaksacji w codziennym życiu człowieka.

-  Podstawowe techniki ćwiczeń oddechowych w połączeniu z metodami relaksacji.

-  Dla  zaawansowanych studentów relaksacyjnych technik możliwa nauka medytacji.

 

CELE:

- Dążenie do polepszenia ogólnego zdrowia w społeczeństwie. .

- Dążenie do polepszenia sprawności psychicznej i fizycznej.

- Pozyskanie spokoju i równowagi psychicznej w życiu codziennym.

- Pomoc w wyrabianiu pozytywnych nawyków myślowych w życiu codziennym.

- Pomoc w doprowadzeniu do pojednania i harmonii w życiu.

 

Relaksacje skierowane są do osób, które:

- są obciążone oddziaływaniem stresu, i aktualnym stanem chorobowym.

- poszukają motywacji do rozwoju na wielu płaszczyznach własnego życia.

-  być może są to osoby z zaawansowanymi stanami chorobowymi

 

Aby wymienić kilka z brzegu, techniki Relaksacje mogą mieć wpływ na wyleczenie:

- Aktywność hormonów stresu

- Wysokie ciśnienie krwi

- Nerwica lękowa, depresje

- "Zespół wypalenia" tzw. przewlekłego zmęczenia,

- Depresja Endogenna spowodowana pogorszeniem się mikrokrążenia w pewnych partiach mózgu,

- Napięcia mięśni

- Zaburzenia koncentracji

- Zmęczenie

- Przewlekły ból

- Bezsenność

 

Aby przybliżyć nieco mechanizm działania tego czym jest Relaksacja, należy wspomnieć o jednym z jej wielu  mechanizmów :

Jest to świadome kierowanie myśli i swojej uwagi na tory zdrowia – w momencie gdy powtarzasz sugestię „Tu i teraz” za prowadzącym. Twoje myśli zajmują się dokładnie tym, co im tematycznie poddasz (z reguły w codziennym życiu ludzkie myśli mają tendencję do chaotycznego przeskakiwania z tematu na temat). Pod okiem prowadzącego Twoja świadomość zostaje przekierowana i utwierdzona na torach zdrowego myślenia i doznawania.

Trzeba tu podkreślić że w Relaksacji zaczyna występować zawężenie pola świadomości co w efekcie zwiększa siłę umysłu podobnie jak skupienie światła słonecznego za pomocą soczewki (skupienie przez jakiś czas tylko na wybranej części ciała, to jest trochę tak, jakby cały otaczający Cię świat przez chwilę dla Ciebie nie istniał).

Świadomie zawężając pole swojej  wybranego obszaru myśli (oczywiście tylko na krótki czas – jesteś w stanie uzyskać pozytywne efekty terapeutyczne) skupiając się na (tylko i wyłącznie) „ na wybranej części ciała lub rejonie życia ”, a następnie powtarzając nieco monotonnie sugestywną afirmację powodujesz zmianę nawyku myślowego.

Zbigniew K. Marzec mówi nam też o wpływie czynników stresogennych na nasze ciało:

….. Można powiedzieć, że osoby cierpiące na depresję w pewnym sensie przeżywają coś w formie załamania się wewnętrznej spójności i jedności, której odbudowanie powinno i musi rozpocząć się od wewnątrz.

 

Stres prowadzi do dysharmonii pomiędzy nami a naturą, intuicją i głosem wewnętrznym. Tzw. racjonalne pojmowanie jest zakłócone. Śmiało możemy powiedzieć, że stres jest procesem prowadzącym do choroby, a jego efekty kumulujemy w naszym organizmie. Ten niepożądany proces może doprowadzić do wielu niepożądanych schorzeń w sferze psycho / fizycznej.

 

Dość częstą przyczyną stresu jest przemęczenie, przeciążenie organizmu, czyli tak zwany „syndrom wypalenia”. Wypalenie organizmu może prowadzić do zupełnego wyczerpania sił witalnych i emocjonalnych, wpływając negatywnie i wyniszczająco na postawę życiową.


Zajęcia te poprawiają ogólną sprawność ciała  i psychicznego zdrowia a uczestnicy już po kilku sesjach odczuwają poprawę samopoczucia fizycznego jak i psychicznego.

 

 Warunki uczestnictwa:

 - luźny nie krępujący strój.

 - ciało powinno być czyste i zadbane aby nie przeszkadzać współuczestnikom zajęć.

 

 

 

 

 

Zapraszamy w czwartki : godz. 18:00 – 19:00  oraz 19:30 – 20:30

Czas trwania zajęć: 60 minut.

Wstęp wolny!  Obowiązują zapisy telefoniczne.

 Zapisy: Tel. 71 351 12 71/ 71 351 12 70

 

    

 

 

 

20% zniżki z URBANCARD Premium przy opłacie z góry za cały miesiąc

 

PIKTOGRAM URBANCARD Premium.png

 

Deklaracje do pobrania poniżej:

Deklaracja uczestnictwa w zajęciach Wrocławskiego Klubu Anima

Nasz Kalendarz

Grudzień 2018
Po Wt Śr Cz Pi So N
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6


Newsletter

Chcesz być na bieżąco z impezami w Klubie Anima? Zapisz się do Newslettera

Partnerzy